Αρχική > Διάφορα > ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ – ΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΕΘΝΙΚ(ΙΣΤΙΚ)Η

ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ – ΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΕΘΝΙΚ(ΙΣΤΙΚ)Η

Ιανουαρίου 14, 2010 Γράψτε ένα σχόλιο Go to comments
Της Μαργαρίτας Ηλιοπούλου
Η Ελλάδα του 2010 γεννά μόνο Έλληνες. Η ίδια χώρα το 1950 γεννούσε μετανάστες. Αλλάζουν οι καιροί και μαζί τους αλλάζουν και τα ήθη ή μάλλον αλλάζουν τα υποκείμενα της κάθε πλευράς. Αλλά ξέχασα τώρα μιλάμε για τους άλλους… Φαίνεται πως η Ελλάδα από χώρα εκπήγασης ενός ισχυρού μεταναστευτικού ρεύματος  έχει μετατραπεί σε χώρα “υπερευαίσθητων” πατριωτών και αυτοαποκαλούμενων  εθνικοφρόνων, οι οποίοι για να δικαιώσουν την “αγάπη” τους για την πατρίδα εκπληρώνουν όλες τους τις υποχρεώσεις, εφευρίσκουν εχθρούς εκτός και προσφάτως εντός των τειχών, αποδίδουν πιστοποιητικά πατριωφροσύνης, καταγγέλουν ως ανθέλληνες και εθνομηδενιστές όσους δε συντάσσονται με τα παραληρήματά τους και μονοπωλούν την ιδιότητα του πολίτη αρνούμενοι την αναγνώριση στοιχειωδών δικαιωμάτων σε μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού ενάντια σε κάθε λογική δικαίου και ορθώς νοούμενου πατριωτισμού. Δεν μπορούν να αλλάξουν θέμα και κυρίως δεν μπορούν να αλλάξουν άποψη, πληρώντας έτσι και τις δυο προυποθέσεις του Τσόρτσιλ, για να χαρακτηριστούν φανατικοί.
Σίγουρα πολλά είναι τα επιχειρήματα που επιστρατεύουν εναντίον του νομοσχεδίου για την πολιτική συμμετοχή των νόμιμων και μακρόχρονα διαβιούντων μεταναστών στην Ελλάδα. Τα περισσότερα από αυτά θα καταρρίπτονταν ίσως με μια απλή ανάγνωση του νομοσχεδίου, αλλά “όπως τα νέφη σκοτεινιάζουν τον ουρανό, έτσι και τα πάθη σκοτεινιάζουν το λογικό”.  Ο ακρογωνιαίος λίθος της επιχειρηματολογίας τους (όση μπορούμε να διακρίνουμε ανάμεσα στις ύβρεις, τις απειλές και τις προσβολές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων) είναι το ότι τα άτομα αυτά δεν είναι και δεν αισθάνονται Έλληνες. Δεν μετέχουν δηλαδή του εθνικού φρονήματος. Για να αισθανθούν και αυτοί καλύτερα, πρέπει να τους ενημερώσουμε πως η παροχή ιθαγένειας ούτε προαπαιτεί, αλλά ούτε και περιλαμβάνει το εθνικό φρόνημα. Το φρόνημα δεν απονέμεται, όπως ακριβώς δεν επιβάλλεται  (αν και κατασκευάζεται).  Η ιθαγένεια είναι ο νομικός δεσμός ανάμεσα σε ένα πρόσωπο και ένα κράτος. Πρόκειται δηλαδή για μια νομική κατασκευή που εντάσσει το άτομο στο λαό ενός κράτους και όχι στο έθνος. Το να είναι κάποιος πολίτης ενός κράτους δε σημαίνει τίποτα άλλο από το ότι έχει συγκεκριμένα δικαιώματα (π.χ. πολιτικά) και συγκεκριμένες υποχρεώσεις (π.χ. φορολογικές). Η εθνική ιδιότητα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Είναι  η κοινή συνείδηση απόρροια του ιστορικού παρελθόντος, της κοινής γλώσσας ή θρησκείας και ενδεχομένως των ιδανικών που θα εξασφαλίσουν τη συνέχεια του έθνους στο μέλλον. Η ιθαγένεια είναι μια νομική ιδιότητα και η εθνικότητα μια πραγματική ιδιότητα. Εκ των πραγμάτων λοιπόν το εθνικό φρόνημα είναι αδύνατον να αποτυπωθεί σε νομικά κείμενα πόσο μάλλον να πληγεί από αυτά. Αν νιώθει πως απειλείται, μάλλον δεν ευθύνεται μια νομοθετική πρωτοβουλία, αλλά τα σαθρά θεμέλιά του. Δεν ξέρω αν “είμαστε έθνος και όχι κράτος”, αλλά αυτό σίγουρα δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ενός νόμου.  Άλλωστε το αν ανήκει κάποιος σε ένα έθνος ή όχι είναι κατ’αρχήν μια ενδιάθετη κατάσταση και σχετίζεται με το πώς νιώθει ένα άτομο για ένα έθνος. Ο εσωτερικός κόσμος των ανθρώπων μέχρι να εξωτερικευτεί δεν είναι διαπιστώσιμος, άρα ούτε και ποινικοποιήσιμος. Αν και αυτό μπορεί να στεναχωρεί κάποιους, ο τρόπος που οι άνθρωποι αισθάνονται και σκέφτονται δεν ελέγχεται και υπερβαίνει ακόμα και τους νόμους.

Αλλά ακόμα και εθνικό φρόνημα να απαιτούνταν δεν είμαι και τόσο σίγουρη που δεν μπορεί να το εντοπίσει κάποιος στους μετανάστες δεύτερης γενιάς. Στα παιδιά εκείνα που μόνο μια πατρίδα γνώρισαν-την Ελλάδα, μόνο μια γλώσσα μίλησαν –την ελληνική, μόνο έναν εθνικό ύμνο έμαθαν- τον Ελληνικό. Το να είσαι Έλληνας δεν είναι a priori τίτλος τιμής, για να μονοπωλείται καταχρηστικά, αλλά γίνεται τίτλος τιμής, όταν όσοι τον φέρουν τιμούν με τη στάση τους τις έννοιες της δημοκρατίας, της ισοπολιτείας, της δικαιοσύνης και των ανθρώπινων δικαιωμάτων και μοιράζονται την ίδια τιμή με όσους αξίζουν να τη φέρουν.  Το να αποκλείεις παραδειγματικά από τους δικαιούχους της ελληνικής ιθαγένειας δεκάδες κατηγορίες παραβατικών μεταναστών σε μια έξαρση αυστηρότητας δε σημαίνει πως οι ήδη φέροντες την ιδιότητα του Έλληνα πολίτη μετέχουν κάποιας ποιοτικά ανώτερης φύσης. Αντίθετα πολλοί Έλληνες με τη συμπεριφορά τους προσβάλλουν την έννοια του πολίτη, ενώ πολλοί μετανάστες με τη δράση τους τη δικαιούνται και ας μη την φέρουν.
Άλλο προσφιλές επιχείρημα είναι η αλλοίωση του εκλογικού σώματος. Το νόημα ακριβώς του σύγχρονου αντιπροσωπευτικού εκλογικού συστήματος είναι κάποιοι αιρετοί να λαμβάνουν αποφάσεις για όλους ή ακριβέστερα για αυτούς, στους οποίους εντοπίζεται ο αντίκτυπος αυτών των αποφάσεων. Η νομιμοποίηση των αντιπροσώπων και συνεπώς το κύρος των αποφάσεών τους εξαρτάται εν πολλοίς από τα ποικίλα συμφέροντα και το εύρος των αντιπροσωπευομένων.  Ο αποκλεισμός ακριβώς των μεταναστών από το εκλογικό σώμα θα συνιστούμε τη μέγιστη νόθευσή του. Οι μετανάστες νομιμοποιούνται για πολλούς να μετέχουν στις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς πρόκειται για ζητήματα της καθημερινότητας (και πιθανώς μειωμένης πολιτικής βαρύτητας).  Όμως δε νομιμοποιούνται να μετέχουν στις εθνικές εκλογές, καθώς τα ζητήματα υγείας, παιδείας, ασφάλειας και οικονομίας σαφώς δεν εμπίπτουν στην καθημερινότητα!!!!!!
Και αν το βασικό αντεπιχείρημα είναι πως δεν γίνεται να αποφασίζουν για την εξωτερική πολιτική και τα λοιπά εθνικά ζητήματα, ας αντιληφθούν όλοι πως στον 21ο αιώνα με την Ελλάδα μέλος νομικών μορφωμάτων ευρωπαικού και διεθνούς επιπέδου και δέσμια πολλών συμβάσεων η εξωτερική πολιτική δεν έχει το παραδοσιακό νόημα της κήρυξης πολέμου ή της χάραξης συνόρων, αλλά αφορά τη ρύθμιση διακρατικών σχέσεων σε οικονομικό-συναλλακτικό ως επί το πλείστον επίπεδο. Και αν κάποιοι επικαλούνται ως κίνδυνο την Τσαμουριά, είναι μάλλον οι ίδιοι που ονειρεύονται ελληνική την Αγια-Σοφιά αποδεικνύοντας πόσο ταυτίζεται ο τρόπος σκέψης των “υπερπατριωτών”.  Λένε και πράττουν κατ’ουσίαν τα ίδια, αλλάζουν μόνο το αντικείμενο του μίσους τους και ασυνείδητα μεταδίδουν την αρρώστια που θα αφανίσει και τους ίδιους. Ίσως τελικά ο εθνικισμός να είναι η πιο υπερεθνική ιδέα……..
Απαιτούν τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος ως μοναδικό τρόπο νομιμοποίησης του νομοσχεδίου, καθώς η πλειοψηφία του λαικού σώματος δεν εγκρίνει μια ανεύθυνη και καιροσκοπική πολιτική κίνηση.  Πέρα από τα νομικά επιχειρήματα αποκλεισμού αυτής της επιλογής υπάρχουν και τα απολύτως λογικά. “Στη Δημοκρατία το μεγαλύτερο δημοψήφισμα είναι οι εκλογές”. Το πρόσφατα εκλεγμένο κυβερνόν κόμμα τα τελευταία χρόνια (επισήμως από το 2008 ο Τομέας Κοινωνικής Ένταξης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων) ανέφερε στο πρόγραμμά του “Όλοι οι μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα, επιβάλλεται να νομιμοποιηθούν. Με ξεχωριστούς κανόνες και διαδικασίες ο καθένας. Η χορήγηση της άδειας παραμονής και εργασίας, στη δεύτερη γενιά μεταναστών, πρέπει να γίνει χωρίς όρους και, με χορήγηση της ιθαγένειας σε όσα παιδιά γεννιούνται και μεγαλώνουν στην Ελλάδα και, αυτόματη απόκτηση μετά την παρέλευση τριετίας, για όλα τα υπόλοιπα που είναι μαθητές στη χώρα μας”.  Ανεύθυνο δεν είναι το κόμμα που η μετεκλογική του πρακτική συνάδει με την προεκλογική του ρητορεία. Ανεύθυνος είναι ο πολίτης που προσέρχεται στις εκλογές χωρίς να έχει μελετήσει προηγουμένως τα προγράμματα των κομμάτων που ψηφίζει!!!  Το νόημα του δημοψηφίσματος είναι να αποφασίζουν όλοι για κάτι που τους αφορά όλους και όχι οι πολλοί για κάτι που αφορά λίγους. Δεν υπηρετεί τη σκοπιμότητα του δημοψηφίσματος να μην εγκρίνουν οι προνομιούχοι και δυνατοί τη χορήγηση προνομίων στους ασθενέστερους. Οι υπερπατριώτες πάσχουν από σύγχυση εννοιών, καθώς αυτό που ζητούν δεν είναι δημοψήφισμα, αλλά φασιστοειδής δεσποτισμός.
Βέβαια ο νόμος δεν είναι ιδιαιτέρως ριζοσπαστικός ούτε υπεράνω πολιτικών σκοπιμοτήτων.  Ήδη με τον ισχύοντα Κώδικα Ιθαγένειας περισσότεροι από 100.000 νόμιμοι μετανάστες χρόνια διαμένοντες στη χώρα θα μπορούσαν να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια. Και πάλι η ιθαγένεια χορηγείται μετά από αίτησή τους και όχι αυτόματα, αλλά αρκεί η πενταετής νόμιμη παραμονή τους.  Με μια πρώτη ανάγνωση φαίνεται να αφορά μόνο τους νόμιμους μετανάστες, αλλά εμμέσως διευκολύνει και μη νόμιμους ως ανιόντες των πρώτων. Επιπλέον εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά. Μόλις το 2,5 των μεταναστών βρίσκεται σε ηλικία συνταξιοδότησης. Η συντριπτική τους πλειοψηφία βρίσκεται στην πλέον παραγωγική ηλικία και μάλιστα δραστηριοποιείται στον τομέα της ανειδίκευτης εργασίας. Το όφελος για μια χώρα με δημογραφικό και κατ’επέκταση ασφαλιστικό πρόβλημα είναι προφανές. Άλλωστε η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων για το σύνολο του εργατικού σώματος μόνο προς ενδυνάμωση των απαιτήσεών του μπορεί να οδηγήσει.  Ως προς την ιδεολογική τους ταυτότητα η πλειοψηφία τοποθετείται στην κεντροαριστερά.  Άσχετα όμως με τις ψηφοθηρικές σκοπιμότητες κάθε πολιτικής ηγεσίας είναι ευθύνη της κοινωνίας να τους εντάξει στους κόλπους της με καθαρά ανθρωπιστικά κριτήρια , για να επιτύχει μια ουσιαστική και όχι επίπλαστη πολυπολιτισμικότητα.
Πολλοί δε διαλέγουν τον τόπο που θα μείνουν. Δε διαλέγουν τη γλώσσα που θα μιλάνε, τον εθνικό ύμνο που θα απαγγέλουν, τη σημαία που θα σέβονται, τον ουρανό που  θα κοιτάνε. Η ζωή τους στέρησε τα όσα ήξεραν ως οικεία και τους χάρισε ξένα. Αυτά τα ξένα έμαθαν να τα εκτιμούν και να τα σέβονται. Ίσως να μην τα διάλεξαν, αλλά τα αγάπησαν και έτσι τα έκαναν δικά τους. Δεν τους τα δίνουμε εμείς – τα έχουν ήδη.  Πρέπει επιτέλους όλοι να καταλάβουμε πως τις πατρίδες δεν μας τις δίνουν ούτε οι καινοτόμες νομοθετικές πρωτοβουλίες ούτε οι πολιτικές συγκυρίες. Τις πατρίδες μας τις χαρίζει ο χρόνος και η ζωή. Την πατρίδα του καθένας δεν τη βρίσκει με το χάρτη, αλλά με την καρδιά.
Κατηγορίες:Διάφορα
  1. lamogio 18
    Ιανουαρίου 14, 2010 στις 5:15 πμ | #1

    Εύγε Μαργαρίτα!! (σχεδόν) Ανεπιφύλακτα ΕΥΓΕ!!

  2. Ιανουαρίου 14, 2010 στις 12:39 μμ | #2

    «“Στη Δημοκρατία το μεγαλύτερο δημοψήφισμα είναι οι εκλογές”»
    Το μεγαλύτερο δημοψήφισμα είναι όντως οι εκλογές, ο πιο δημοκρατικός τρόπος όμως να νομιμοποιήσεις μία συγκεκριμένη πολιτική ή νομοσχέδιο είναι με δημοψήφισμα και αυτός εξάλλου είναι και ο λόγος ύπαρξής του. Εγώ συμφωνώ με το νομοσχέδιο, αλλά όλη αυτή η προσπάθεια να θεωρηθεί η διεξαγωγή δημοψηφίσματος ακόμα και αντιδημοκρατική (!!!) -με όλες τις δικαιολογίες που επιστρατεύονται- μου φαίνεται αστεία… Το δημοψήφισμα ό,τι και να πούμε είναι η δημοκρατικότερη επιλογή και το συγκεκριμένο θέμα είναι ένα κατεξοχήν θέμα για διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Το ότι ο κόσμος (δηλαδή ο δήμος) έχει διαφορετική άποψη από αυτή που εμείς θεωρούμε την προοδευτική και σωστή δεν είναι λόγος, για να απορριφθεί η έννοια του δημοψηφίσματος ως αντιδημοκρατικού.

    «Το νόημα του δημοψηφίσματος είναι να αποφασίζουν όλοι για κάτι που τους αφορά όλους και όχι οι πολλοί για κάτι που αφορά λίγους.»
    Και εδώ θα πρέπει να σταθώ. Το θέμα δεν αφορά λίγους, μας αφορά όλους και για ΠΑΡΑ πολλούς λόγους. Είναι ένα κατεξοχήν σημαντικό κοινωνικό ζήτημα για τη ρύθμιση των οποίων προβλέπεται το δημοψήφισμα.

    «Δεν υπηρετεί τη σκοπιμότητα του δημοψηφίσματος να μην εγκρίνουν οι προνομιούχοι και δυνατοί τη χορήγηση προνομίων στους ασθενέστερους.»
    Εδώ δεν καταλαβαίνω τι εννοείς…
    Ε ί ν α ι ο λ α ό ς (το εκλογικό σώμα δηλαδή) τ η ς Ε λ λ ά δ α ς π ρ ο ν ο μ ι ο ύ χ ο ς κ α ι δ υ ν α τ ό ς ;
    Τι είναι αυτά; Και είναι προνόμιο το να είναι κανείς Έλληνας;

    «Οι υπερπατριώτες πάσχουν από σύγχυση εννοιών, καθώς αυτό που ζητούν δεν είναι δημοψήφισμα, αλλά φασιστοειδής δεσποτισμός.»

    Αυτό από που προέκυψε;

    Αυτά… λίγο για να σε παιδέψω…

  3. lvpb
    Ιανουαρίου 15, 2010 στις 1:17 πμ | #3

    Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω κάθετα στο θέμα του δημοψηφίσματος. Το υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις χορηγούνται πολιτικα δικαιώματα σε κάποιους μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο δημοψηφίσματος. Τα πολιτικά δικαιώματα απονέμονται στους Έλληνες και τις Ελληνίδες. Αυτό σημαίνει ότι όντως κανείς Έλληνας πολίτης δεν μπορεί να τα στερηθεί, πέρα από κάποιες ακραίες περιπτωσεις. Το ποιος όμως θεωρείται Έλληνας πολίτης είναι άλλης τάξεως και σαφώς πολιτικο ζήτημα το οποίο θα μπορούσε να τεθεί στην κρίση του λαού. Τέλος είναι λάθος να πιστεύουμε ότι οι εκλογές τα λύνουν όλα γιατί τότε δε θα γινόταν κανένα δημοψήφισμα. Κανείς δεν πάει να ψηφίσει με γνώμονα τη χορήγηση δικαιώματος ψήφου στους μετανάστες. Το γεγονός ότι κάποιος ψηφίζει ένα κόμμα δε σημαίνει ότι δίνει λευκή επιταγή ή ότι συμφωνεί σε όλα με αυτό το κόμμα.

    Κατά τα άλλα συμφωνώ με το κείμενο απολύτως.

  4. margarita
    Ιανουαρίου 15, 2010 στις 1:35 πμ | #4

    Εντελώς ξαφνικά άτομα που τοποθετούνται ιδεολογικά στον κεντροδεξιό χώρο εγκατέλιψαν την “ελίτ της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας” και έκαναν στροφή προς τη συμμετοχική δημοκρατία επιζητώντας μανιωδώς (και συντονισμένα) δημοψήφισμα….Κοίτα κάτι πράγματα….Κατ’αρχήν 100 μέρες πριν οι Έλληνες πολίτες προσήλθαν στις εκλογές και ανέδειξαν κυβέρνηση ένα κόμμα που ξεκάθαρα έλεγε προεκλογικά παροχή ιθαγένειας στους μετανάστες. Μην ακούσω πως δεν ψήφισαν με αυτό το κριτήριο μόνο, γιατί ο δημόσιος διάλογος μονοπωλήθηκε εν πολλοίς από το ζήτημα των λαθρομεταναστών(όπως αρέσκονται κπ να τους χαρακτηρίζουν). Η προεκλογική πολιτική αντζέντα είχε οικονομία και ασφάλεια/μετανάστευση. Τί πάει να πει δεν έχει νομιμοποίηση, ότι δεν αρέσει σε κάποιους ή ακόμα και στους περισσότερους??? Και η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης δεν αρέσει στους περισσότερους. Ο λαός δεν συμφωνεί με τους έμμεσους φόρους και το πάγωμα των μισθών. Να μην εφαρμόσουμε ούτε και αυτή την πολιτική? Για αυτή που αφορά περισσότερο το μέσο Έλληνα δε ζήτησε κανένας δημοψήφισμα. Ξέρετε γιατί κύριοι??? Γιατί γι’αυτό ψηφίσαμε. Και ξέρετε τι λένε για μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου….. Το δημοψήφισμα είναι μια πρακτική αμεσοδημοκρατίας με προυποθέσεις στα πλαίσια της αντιπροσωπευτικής δημοκαρτίας. Όταν η μπάλα κυλάει, αλλά εκτός γηπέδου, δε μιλάμε πια για παιχνίδι!! Και τέλος η ιθαγένεια στους μετανάστες δεν είναι εθνικό ζήτημα, γιατί δεν αφορά το εθνικό φρόνημα, ούτε και κοινωνικό, γιατί ακόμα μιλάμε για ανθρώπους του περιθωρίου μην πω ανύπαρκτους ανθρώπους χωρίς χαρτιά και δικαιώματα. Δεν είναι τμήμα της κοινωνίας, για να προκαλεί δυσλειτουργία εσωτερική. Είναι καταδίκασμένο εκτός κοινωνίας με ρατσιστικά και φοβικά κριτήρια. Άρα είναι ζήτημα ανθρώπινων δικαιωμάτων και εκεί δε χωράνε δημοψηφισματικά διλήμματα. Πώς θα φαινόταν ένα δημοψήφισμα για να σταματήσει η συνδικαλιστική δράση που διαμαρτύρεται και “διασπά τη συνοχή της κοινωνίας”, η περίθαλψη σε άτομα με αναπηρία, γιατί “κοστίζουν σε όλη την κοινωνία”, η έκφραση γνώμης υπέρ των μεταναστών, γιατί “πλήττει το εθνικό φρόνημα κάποιων????” Για κάποιους όλα αυτά αφορούν και επιβαρύνουν συνολικά την κοινωνία, τί λέτε να τα απαγορέψουμε όλοι εμείς οι υγιείς υπηρετούντες το σύστημα εθνικόφρονες?????
    Και βέβαια το να είσαι πολίτης σε τοποθετεί σε προνομιούχα θέση. Πέρα από την αίσθηση του ανήκειν, απολαμβάνεις κοινωνική ασφάλιση, υγεία, παιδεία, εργασιακά δικαιώματα, έχεις νόμιμα έγγραφα-μπορείς να ταξιδέψεις στο εξωτερικό, ψηφίζεις, συνδικαλίζεσαι, αναπτύσσεις επιχειρηματική δράση. Αποφασίζεις για τη ζωή σου. Μπορείς να κάνεις τα πάντα. Και θες εσύ που είσαι τα πάντα και έχεις τα πάντα να αποφασίσεις για αυτόν που δεν είναι τίποτα (δεν τον αναγνωρίζεις ως κράτος) και δεν έχει τίποτα????? και ακόμα χειρότερα να τον καταδικάσεις να παραμείνει σε αυτή την κατάσταση. Δε χρειάζεται να κάνεις δημοψήφισμα. Απλώς αποδέξου ότι είναι και αυτός άνθρωπος. Δε θα του τα χαρίσεις ως πολίτης σε ένα πρώην μετανάστη. Θα είστε και οι δύο πολίτες και όπως από κοινού θα εισφέρετε στην κονωνία (υποχρεώσεις-π.χ.φορολογία), από κοινού θα απολαμβάνεται(δικαιώματα). Δε λειτουργούν επιβαρυντικά σε κάποιους – απλώς παράλληλα αξιώνουν να διαβιώσουν αξιοπρεπώς και αυτοί. Η διεκδίκηση του δικαιώματος στη ζωή από κάποιον δε συνιστά στέρηση της δικής σου ζωής (δε θα τον βοηθούσε ούτε θα το συνέφερε άλλωστε). Ο κύκλος της κοινωνίας δεν υπάρχει για να αφήνει κάποιους αυθαίρετα απέξω, αλλά για να εγκολπώνει συγκροτημένα τους πάντες……Τη λάσπη της προκατάληψης που στιγματίζει ο ορθολογισμός τη χρησιμοποεί για να χτίσει τα τείχη του ανθρωπισμού.

  5. Διο-γενης
    Φεβρουαρίου 2, 2010 στις 2:39 μμ | #5

    O παγκόσμιος Ζητιάνος = Ελλαδικό κράτος -2010-
    με τους νεο-πλούτους πολίτες
    πως να μη δώσει ιθαγένεια σε άλλους ζητιάνους
    που εξάγουν τα ευράκια
    ?

  6. Διο-γενης
    Φεβρουαρίου 3, 2010 στις 10:05 μμ | #6

    Απορίες

    Α. Αν κάποιοι έως τώρα θεωρούσαν την σύγχρονη Ελλάδα -γεωγραφικά ή κρατικά έστω- το γονιδιακό “σκουπιδότοπο” της σύγχρονης Ευρώπης ,
    τι θα την θεωρούν μετά την απόδοση ιθαγένειας ;

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ:… Γονιδικό απόπατο (=αποχωρητήριο)

    Β. κατά κάποιους τα εκατομμύρια Τούρκων μεταναστών στη Γερμανία
    είναι η ελαφρύτερη τιμωρία τους για το ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ του Β Παγκοσμίου Πολέμου

    καθώς και των Αγγλο-Γαλλο-κλπ. – αποικιοκρατών , ανάλογη ποινή
    η μαυρίλα και το Ισλάμ που θα τους πνίξει…

    Οι Νεο-Ελλαδίτες ποιες “αμαρτίες” πληρώνουν ;

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    1. το νεο-πλουτισμό τους
    2. το “δήθεν” πρεστίζ
    3. την άγνοια του εαυτού τους και των πραγματικών δυνατοτήτων τους
    4. το φθόνο που έχουν για την επιτυχία του διπλανού τους

    με δύο λέξεις :

    το “αυτο-παραμύθιασμά”
    και
    η “κακία” τους

  1. No trackbacks yet.

Υποβολή σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Αλλαγή )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.